RCZ ne da nije "nemac" ili "japanac", već se iza tri nasumična suglasnika i atraktivnog tela krije "pežo 308". Francuzi su se konačno uključili u trku sportista, i to su uradili toliko dobro da "Audijevi" i "Nisanovi" dizajneri ubrzano oštre olovke."Pežo RCZ" je nastao na skeletu hedžbeka "pežoa 308", što niko ne želi ni da sakrije. Prednji deo je gotov identičan "tristaosmici", a čak i ako ima razlika u detaljima, nisam uspeo da ih pronađem. Iza haube se podiže ili je bolje reći, spušta niska linija krova oivičena hromiranim lukovima. Prelepo urađen zadnji deo sa širokim bokovima svakako izdvaja RCZ od konkurencije poput "audija TT" i "nisana 370Z". Sličnosti, naravno, postoje, ali "pežo RCZ" zaslužuje da ga zovemo originalom. Sportski duh ističu i karbonski krov (doplata 1.430 evra), veliko zadnje staklo s udubljenjem na sredini i spojler, koji može da se podigne ili spusti pritiskanjem dugmeta u kabini. Inače, spojler se automatski podiže za 19 stepeni pri brzinama iznad 85 km/h, odnosno za 34 stepena kada jurite u Srbiji nedozvoljenih 155 ili više kilometara na sat. Šmek RCZ-u daje i položeni poklopac rezervoara, tako da se gorivo, kao kod trkačkih mašina, sipa odozgo.
Kada bi vas vezanih očiju uveli i provozali kupeom RCZ, siguran sam da biste rekli: "Da, ovo je 'švaba', nema greške."
Skidanjem poveza, međutim, shvatili biste koliko grešite. RCZ ne da nije "nemac" ili "japanac", već se iza tri nasumična suglasnika i atraktivnog tela krije "pežo 308". Francuzi su se konačno uključili u trku sportista, i to su uradili toliko dobro da "Audijevi" i "Nisanovi" dizajneri ubrzano oštre olovke.
"Pežo RCZ" je, kao što smo rekli, nastao na skeletu hedžbeka "pežoa 308", što niko ne želi ni da sakrije. Prednji deo je gotov identičan "tristaosmici", a čak i ako ima razlika u detaljima, nisam uspeo da ih pronađem. Iza haube se podiže ili je bolje reći, spušta niska linija krova oivičena hromiranim lukovima. Prelepo urađen zadnji deo sa širokim bokovima svakako izdvaja RCZ od konkurencije poput "audija TT" i "nisana 370Z".
Sličnosti, naravno, postoje, ali "pežo RCZ" zaslužuje da ga zovemo originalom. Sportski duh ističu i karbonski krov (doplata 1.430 evra), veliko zadnje staklo s udubljenjem na sredini i spojler, koji može da se podigne ili spusti pritiskanjem dugmeta u kabini. Inače, spojler se automatski podiže za 19 stepeni pri brzinama iznad 85 km/h, odnosno za 34 stepena kada jurite u Srbiji nedozvoljenih 155 ili više kilometara na sat. Šmek RCZ-u daje i položeni poklopac rezervoara, tako da se gorivo, kao kod trkačkih mašina, sipa odozgo.
Dvosed
Unutrašnjost takođe donosi mešavinu rešenja primenjenih na drugim modelima iz porodice. Svakako, prvo što upada u oči, ali i u ruke, jesu sportski volan malog obima, zasečen na dnu, i sportska, belom kožom presvučena sedišta.
Centralnim delom dominira kolorni displej (može da se uvuče), ispod kojeg je postavljen analogni časovnik. Na lakiranoj centralnoj konzoli leži more dugmića, među kojima je i ono za isključivanje ESP-a. Zadnja klupa je praktično neupotrebljiva za prevoz putnika. Odnosno, jedna odrasla osoba mogla bi da se smesti dijagonalno s nogama iza suvozača koje bi sedište morao da pomeri do kraja unapred. Nesrećnom putniku bi čak i tada zasmetalo nisko postavljeno zadnje staklo. "Pežo RCZ" je u praksi dvosed, što se vidi i po gepeku zapremine 321 litar, dovoljnom za prtljag dve osobe.
Tri motora
Razlika od klasičnog "pežoa 308" najbolje se vidi u vožnji. RCZ ide kao po šinama zahvaljujući tvrđem ogibljenju, širim tragovima i karoseriji spuštenoj za dva cm. Zanošenja su minimalna, čak i pri oštrijim manevrima, a zadnji deo je gotovo nemoguće izbaciti iz ravnoteže, sa ili bez elektronske kontrole stabilnosti. Takvo ponašanje na putu svakako ide naruku manje iskusnijim vozačima jer je ostavljen minimalni prostor za grešku, dok će možda zasmetati zagriženim sportistima. Utisak da se nalazite u trkačkom automobilu pojačava i grmljavina iz akustički dorađenih izduvnih cevi koja se javlja posle 2.500 o/min.
Testirani RCZ pokretao je najsnažniji turbo benzinac 1,6-litarski THP sa 200 konja. Agregat, urađen u saradnji s BMW-om, stvarno je fantastičan u svim uslovima. U svakodnevnoj vožnji bez problema možete da vozite 80-90 km/h u šestom stepenu i prosečna potrošnja neće preći devet litara. Kada zatreba, dovoljno je da se vratite u treći stepen i da nagazite aluminijumsku papučicu gasa. Pogon se bez trzaja prenosi na prednje točkove, dok vožnju jedino kvari šestostepeni ručni menjač, preciznog, ali i predugog hoda. U ponudi su i slabiji 1.6 THP benzinac sa 156 KS (cena 26.900 evra) i dizelaš 2.0 HDI sa 163 KS (cena 30.240 evra). Cena ful opremljenog testiranog "pežoa RCZ" je oko 40.000 evra.